WEEK 14 - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Manon Lochten - WaarBenJij.nu WEEK 14 - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Manon Lochten - WaarBenJij.nu

WEEK 14

Blijf op de hoogte en volg Manon

22 December 2019 | Ghana, Cape Coast

Maandag ben ik met mama, papa en Jan naar de Wli waterval gegaan. Hier was ik in mijn introductie week geweest en het was zeker de moeite waard om te laten zien!! We hebben nog een poging gedaan tot zwemmen maar het was toch iets te koud..
‘S middags hebben we een rondje door het dorp gelopen en heb ik ze Golokuati laten zien! Ook zijn we nog naar Kpando gegaan, naar het ziekenhuis waar ik stage heb gelopen. Romy, Sanne en ik hebben speelgoed gedoneerd aan de kinderafdeling! Toen we hier werkte merkte we dat de kinderen eigenlijk niks kunnen doen en de hele dag maar op bed liggen. Daarom wilde we ze graag wat dingen doneren zoals kleurboeken, kleurtjes en kralen! 

Dinsdag zijn we naar moun Gemi gegaan, hier was ik zelf ook nog niet geweest. Het was een korte wandeling en eenmaal boven was het uitzicht super mooi!! Je kijk uit over allemaal dorpjes!
‘S middags heb ik ze Hohoe laten zien en natuurlijk hier de lekkerste rijst gegeten die ik hier heb gegeten!!
Daarna wachtte er thuis nog een verassing op mij want er waren nog wat vrienden langs gekomen om afscheid te nemen, Noah en Benjamin!! Daarna was het echt tijd om me koffers in te pakken..
‘S avonds hebben we met Lydia nog wat gedronken en het gehad over de afgelopen periode.

Woensdag was het echt tijd om afscheid te nemen van Golokuati... Ondanks dat ik best uitkeek om iedereen thuis weer te zien vind ik het wel lastig om mijn leven hier nu achter te laten en te beseffen dat het einde echt in zicht is.. De afgelopen maanden zijn zo snel voorbij gegaan in Golokuati en ik ga het hier echt missen..
Rond 1 uur waren we in Ada, hier gaan we de komende twee nachten slapen. 

Donderdag hebben we lekker gezwommen. Na een aantal dagen actief bezig te zijn geweest was dit echt heeeeerlijk!!! Even afkoelen!

Vrijdag zijn we vertrokken naar Cape coast!! Na een lange reis waren we om drie uur eindelijk bij Orange beach resort, hier slapen we drie nachten! Er hangt hier echt een leuke relaxte sfeer en de mensen zijn heel gezellig! We zijn optijd gaan slapen want we waren best moe van het reizen.

Zaterdag zijn we naar Kakum national park gegaan. Hier hebben ze zeven touwbruggen van ongeveer 30 meter hoog.. Best even spannend op een wiebel brug maar het was super mooi. Samen met mama en Jan heb ik alle bruggen afgelegd! Niet teveel naar beneden kijken..
Daarna hebben we nog een wandeling door het regenwoud gemaakt en kregen we nog uitleg over het regenwoud. Ook hebben we nog de boomhut gezien, hier kun je als tourist ook slapen. ‘S middags hebben we nog in Cape coast rondgelopen.

Zondag zijn we naar Elmina castle gegaan, dit is een slavenfort dat gebouwd is door de Portugezen en later overgenomen door Nederlanders. Als je daar rondloopt en het verhaal erbij hoort schaam je je toch een beetje dat je Nederlands bent. Het was erg indrukwekkend en ook best heftig om te zien.
‘S middags hebben we niet zoveel gedaan, lekker gerelaxt aan het strand!!
‘S avonds na het eten was er nog een kampvuur op het strand! Er waren trommels en ze maakte mooie Afrikaanse muziek! Dit soort momenten ga ik wel missen, er hangt hier zo’n fijne en ontspannen sfeer!!!

  • 23 December 2019 - 20:42

    Tiny Heeren -lochten:

    Heel mooi verslag pa ma en jan hebben ook veel te vertellen als jullie terug zijn groetjes uit Etten-Leur

  • 23 December 2019 - 20:51

    Jozé Lochten Biemans :

    Mooi hoor! Geniet nog lekker samen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 30 Juli 2019
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 3575

Voorgaande reizen:

16 September 2019 - 28 December 2019

Stage in Ghana

Landen bezocht: