WEEK 7 - Reisverslag uit Golokuati, Ghana van Manon Lochten - WaarBenJij.nu WEEK 7 - Reisverslag uit Golokuati, Ghana van Manon Lochten - WaarBenJij.nu

WEEK 7

Blijf op de hoogte en volg Manon

03 November 2019 | Ghana, Golokuati

Maandag stonden we weer op Maternity ward! We hebben weer twee bevallingen gezien! Ook hebben we voor het eerst een vrouwelijke dokter gezien! Ze was bezig met een miskraam en dit hebben we van heel dichtbij gezien. Dinsdag hebben we niet zoveel gedaan. Rond de middag kwam er een oudere vrouw van rond de 70 jaar. Ze kwam ongeveer al twee jaar met hetzelfde probleem, last van vaginale bloeding. Wij vonden het nogal raar dat de gyneacoloog nu pas haar ging onderzoeken? Toen we dat vroegen zei hij dat sommige er minder verstand van hadden dan hem. Als hij haar eerder had gezien had hij haar allang onderzocht. Hij schoof het een beetje op een ander af.. Woensdag ging ik weer alleen naar stage. Het was nogal een saaie dag... Niet zoveel gedaan.. Rond 12 uur kwam er een zwangere vrouw, haar vliezen waren gebroken maar haar navelstreng kwam er al uit. Ineens stond er tien man om haar heen maar zelf wist ik niet wat er aan de hand was. Ze kreeg met spoed een keizersnee. Toen de baby binnen kwam maar niet huilde was er even paniek. Ik was even bang dat ik weer een baby zag overlijden maar gelukkig begon hij met huilen en was alles oke!!!! Donderdag heb ik in de ochtend even aan school gewerkt. S middags had lydia red red gekookt en zijn we rond drie uur richting Ada vertrokken. Onderweg had ik even een besefmomentje hoe mooi het hier is en hoe gelukkig ik op dit moment ben!! Rond zeven uur kwamen we aan en toen zijn we ergens wat gaan eten. Eenmaal thuis was het al negen uur en de avond eindigde al vroeg. Om half elf sliep ik. Vrijdag zijn we rond tien uur eerst langs de markt in Kasseh gegaan. Hier hebben we een beetje rondgelopen en we kwamen nog een bijzonder kindje tegen... We stonden naar wat dingen te kijken en ineens beet hij in me been?!?! Ik was een beetje verrast maar het was achteraf wel grappig! ‘S middags zijn we naar het strand gegaan. Hier hebben we lekker wat gezwommen, gelezen en muziek geluisterd. Echt heerlijk tot rust gekomen!! ‘S avonds hebben we gezellig buiten wat gekletst en gedronken!! Zaterdag gingen we zwemmen bij een resort. Dit was best duur vergeleken de meeste zwembaden en alles zag er super mooi en luxe uit. Ze hadden heerlijk eten, lekkere bedjes en het allerleukste vond ik nog wel de glijbaan!!!!! Nadat het heel even had geregent werd de lucht weer mooi blauw en scheen de zon fel! Romy en ik zijn denk ik 10 keer van de glijbaan gegaan maar de badmeester kon er wel om lachen! Ik heb weer een mooie nieuwe afdruk, vanaf waar het water van het zwembad zat zit nu een mooie rode afdruk. Me hemd is gelukkig wel weg! Rond vijf uur waren we terug en hebben we ons klaargemaakt voor een avondje feest!! We gingen naar Marantha en hebben heerlijk op z’n Afrikaans gefeest. Ik heb nog even getrommeld maar heb het ritmegevoel van een houten plank dus ik liet het al snel over aan de Afrikaanse jongens en ging zelf lekker dansen! Rond half twee was het gedaan met de pret en gingen we naar huis. Vandaag gaat Sam naar huis en moeten we afscheid nemen van haar.. Sanne, Romy en ik gaan met z’n drieën terug naar Golokuati!We zijn met de trotro naar huis gegaan, dat is een busje waar ongeveer 12 mensen in kunnen. Het was erg knus en gezellig...


  • 04 November 2019 - 16:43

    Marian Snellen:

    Wat een avontuur iedere keer Manon geniet er maar van

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 30 Juli 2019
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 3578

Voorgaande reizen:

16 September 2019 - 28 December 2019

Stage in Ghana

Landen bezocht: